Tanzania - Living Water - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van roosvandewater - WaarBenJij.nu Tanzania - Living Water - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van roosvandewater - WaarBenJij.nu

Tanzania - Living Water

Door: Roos van de Water

Blijf op de hoogte en volg

05 Juli 2015 | Nederland, Utrecht

Lieve lezer,

Zoals menig van jullie weten is reizen iets wat ik graag doe. Deze blog gaat over mijn volgende avontuur: Tanzania. Dit kwam niet geheel onverwachts. Al jaren ben ik van plan om de wereld te ontdekken en vrijwilligerswerk te gaan doen. Stap voor stap: na mooie reizen met paps, mams en de zusjes, gevolgd door een reis naar oma met nichtje lief en twee jaar geleden heb ik bij een leuk gezin in Madrid mogen wonen als Aupair.

Een klein jaar geleden zat ik thuis aan tafel: Pap en mam, ik wil volgend zomer naar Afrika om daar vrijwilligerswerk te gaan doen. Met veel liefde helpen zij mij voor te bereiden op deze reis. Stiekem met een klein beetje pijn denk ik want zij zien hun dochter natuurlijk liever in het vertrouwde en veilige Utrecht.

Na veel gesprekken, googlesearches en het lezen van verhalen kwam ik bij het Living Water weeshuis in Tanzania. Dit was wat ik wilde doen! Het Living Water Children Centre bied ruim 30 weeskinderen tussen de 3 en 6 jaar een vertrouwde plek. Vanaf half juli zal ik 5 weken lang hun gaan ondersteunen. Het weeshuis ligt vlakbij de grote stad Arusha. De stad bevind zich in de buurt van de grootste berg van Afrika: de Kilomanjaro.

Na de inschrijving volgende een selectieprocedure en een voorbereidingsdag. Tijdens de voorbereidingsdag is zoveel ter sprake gekomen. De cultuur, de gewoontes en de levensomstandigheden zijn niet te vergelijken met hier.

De reacties van iedereen zijn ontzettend leuk. Mijn facebook en instagram bericht hebben veel berichtjes, likes, hartjes en reacties opgeleverd. Dit geeft mij extra motivatie.

Het weeshuis kan hulp ontzettend goed gebruiken. In Tanzania wil ik spullen gaan kopen voor het weeshuis zodat zij hun weeskinderen goed kunnen opvangen en de markt van Tanzania gestimuleerd wordt. Wil jij mij hierbij helpen? Dat kan! Iedere bijdrage op rekeningnummer NL39ABNA0576178888 t.n.v. RMJ van de Water met bijschrift Tanzania zal ik daar goed gaan besteden. Natuurlijk houd ik jullie op de hoogte van de ontwikkelingen en kunnen jullie mij altijd vragen stellen. Alle mensen die mij al steunen wil ik ontzettend bedanken!

Op dit moment ben ik al druk bezig met de voorbereidingen voor mijn reis. Via deze blog wil ik jullie op de hoogte houden van waar ik mee bezig ben, wat ik meemaak, hoe het daar is en hoe het met mij gaat.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 3002

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: