Eerste paar dagen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van roosvandewater - WaarBenJij.nu Eerste paar dagen - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van roosvandewater - WaarBenJij.nu

Eerste paar dagen

Blijf op de hoogte en volg

20 Juli 2015 | Tanzania, Arusha

Lieve allemaal,

Zaterdag was het dan zover, het begin van mijn avontuur. Na een goede reis met weinig slaap werd ik door Marije opgehaald vanaf het vliegveld in Kilimanjaro. Wat een prachtig uitzicht! Bij aankomst werd ik hartelijk ontvangen door David, een gezellige knuffel Afrikaan. Hij heeft mij mijn kamer laten zien in het vrijwilligershuis; een bed, een stapelbed en een badkamerje met een douche en wc. Hij woont met zijn zoon, ouders en nog wat familieleden op dezelfde lokatie. Wat mij opvalt is dat alles heel primitief is, maar wel schoon. Allemaal hebben ze een kleine woonkamer met keuken, een douche en een slaapkamer. Wat dan wel opvallend is, is dat er wel een kok, een afwasser, schoonmaakster en babysitter zijn. De volgende dag hadden ze voor het ontbijt een welkomsontbijt gemaakt: pannekoeken! (ze hadden zelfs Nutella Noah) Wel op z'n Amerikaans en niet zo lekker als die van mama, oma, demi of de oma van demi maar wel heel lekker. David heeft me meegenomen naar zijn school. Dit is toch even anders dan in Nederland. Sommige kinderen slapen daar ook, er zijn twee kamers een voor de jongens en een voor meisjes met rijen slaapplekken.
Smiddags heeft Marije mij de stad laten zien en ben ik met de DaliDali gegaan, het lokale vervoer hier. In de stad word je als 'blanke' toch wel aangekeken en val je wel op.
In de stad heb ik ook een simkaart gekocht, ik ben nu bereikbaar op whatsapp op mijn Nederlandse nummer.
Savonds heb ik kennisgemaakt met de weeskinderen en de medewerkers van Living Water. De kinderen krijgen hier ook les. Zodra ik mij had voorgesteld sleurde de kinderen me alle kanten op om alles te laten zien. Het is echt een gevecht om je aandacht. Tijdens het avondeten heb ik mijn eerste woordjes Swahili geleerd.

Tot zover een update,

Veel liefs vanuit Tanzania

  • 22 Juli 2015 - 09:46

    Emma:

    Ahh, klinkt allemaal zo leuk! Lekker genieten he zussie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 185
Totaal aantal bezoekers 3013

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: