Tweede week - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van roosvandewater - WaarBenJij.nu Tweede week - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van roosvandewater - WaarBenJij.nu

Tweede week

Blijf op de hoogte en volg

06 Augustus 2015 | Tanzania, Arusha

Hi allemaal,

De tweede week hier was geweldig. Ook al begin ik thuis wel te missen. Hier heb ik nou eenmaal niet mijn familie en vrienden om mij heen en dat ik toch wel even wennen.
Zondag ben ik naar een Masaaidorp geweest. Dit zijn gesloten gemeenschappen waarin een man leeft met al zijn 15 vrouwen en kinderen (gemiddeld 6 per vrouw). De mannen gaan jagen en de vrouwen blijven thuis. Bij de rondwandeling zijn we verschillende tanden en botten tegengekomen van zebra’s, geiten, schapen, hyena’s en giraffen (hiervan heb ik tand meegekregen). Op de terugweg kwamen we een groep zebra’s tegen.
De uren die ik bij het weeshuis heb gemaakt zijn ontzettend leuk. Een teacher ging smiddags naar de markt en vroeg of ik haar klas wilde overnemen. Nou, ik heb veel respect gekregen voor leraren. Alles was onder controle en de kinderen vonden het geweldig dat ik ze les kwam geven maar het is wel een enorme opgaven.
Met Neema gaat het steeds beter. Ze leert ontzettend snel en ik merk dat ze steeds meer open gaat staan naar mij. Aan de ene kant iets moois, aan de andere kant zal het ook voor haar lastig zijn als ik straks weg ga.
David heeft me weer een mooi verhaal vertelt over drie kinderen in het weeshuis. Er zijn namelijk drie albino kinderen in het weeshuis. Ze zien eruit als Afrikaanse kinderen maar dan blank en met licht blond haar. Als een man een wens heeft, bijvoorbeeld rijk willen worden om een vrouw te trouwen, dan kan hij naar een ‘heksendokter’ gaan. Zij vertelt hem dan dat zij zijn wens in vervulling zal gaan als hij een lichaamsdeel van een albino brengt. Gek genoeg zijn er mensen die dit geloven en albino’s zijn dus echt in gevaar. Er zijn verschillende albinocentra waar zij terecht kunnen, hier zijn beveiligingssystemen, hoge wanden en bewakers.
Maandag middag zat ik buiten te lunchen toen er apen in de bomen aan het klimmen waren. Zo gaaf om ze in het wild tegen te komen.

Liefs vanuit Tanzania

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 03 Mei 2015
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 3004

Voorgaande reizen:

20 Juli 2015 - 24 Augustus 2015

Mijn eerste reis

Landen bezocht: